Småskär

Stugan ligger på ön Småskären i Luleå skärgård. Man kan ta sig dit både sommar och vinter. På sommaren kan man ta turbåt alternativt egen båt. Det blir en promenad från den kommunala bryggan till scoutstugan. På vintern kan man ta sig till ön via skoterleder.

Bokningsregler och information om stugan: Scouternas stuga på Småskär

Bokning

Bokning av stugan görs via formulär på denna sida.

Stugan är öppen för bokning för bokning året om, dok gör vi vinter i slutet av augusti vilket innebär att vattentunnor tas undan och utemöbler städas bort. Vi startar upp verksamheten igen i mitten av juni. Under den tiden stugan är vinterstängd finns även risk för att ved och gas tillgången är dålig. Det är därför viktigt att all bokning av stugan sker via denna sida.

Vi fyller på med folk tills det är fullt först till kvarn. Det går inte att boka stugan själv. Om det finns behov av att boka stugan kan ni kontakta stugfogden.

Endast föreningens medlemmar kan boka stugan. Som medlem räknas även familjen till barn som betalt terminsavgift.

Om du som icke medlem i Luleå Hertsön Scoutkår önskar nyttja stugan, vänligen kontakta kåren via vår kontaktsida.

Avgifter:

Medlemmar hyr stugan till en avgift a 50 kr/dygn och person.

Avgiften betalas till kårens postgiro (328827-1)  innan utlämning av nyckeln.

Utlämning av nyckel:

I samband med bokningen kommer den som bokar att får kontaktuppgifter till stugfogden för att kontakta denne och göra upp om lämplig tid för utlämning av nyckel.

Boka stugan på småskär

Småskären